Se incarca...

Browser incompatibil

Pentru a putea folosi aplicația trebuie să folosiți unul dintre urmatoarele browsere.

Forum > Q&A Juridic > Diverse teme juridice
Întrebare fără răspuns

0 0

POPRIRE

1881 Vizualizări • 9 RăspunsuriCreat de blanaru diana • Ultimul răspuns acum 2 ani de către Ioana Iliescu • Ultima actualizare la 17.11.2011 8:11:41

blanaru diana
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Legestart
in timp ce ma afla in incapacitate temporara de munca am fost instiintata ca a sosit la sediu o hotarare judacatoresca cu titlu executoriu pentru achitarea unor datorii fata de o banca.intrebarea mea este:se poate aplica aceasta poprire daca eu sunt in concediu medical? si cum se calculeaza aceasta avand in vedera faptul ca am un salar de 900 lei iar concediul de boala dupa cum stiti se plateste doar 75% din salar. este legal ca prin poprire sa se depaseasca salarul minim pe economie? ajuta cu ceva la situatia data faptul ca sunt unic intretinator de familie avand in intretinere un copil de 4 ani? multumesc
17.11.2011 8:11:41 Votează 00

Distribuie

• blanaru diana
    • Legestart
    p.s.zilele astea va trebui sa ajung la birouri si as vrea sa merg cu lectia invatata pentru ca in cate mi-am dat seama daca nu esti atent sunt in stare sa te faca sa aduci bani de acasa,juristii nostri de la spital ori nu cunosc legea ori nu-i inereseaza,spun asta petru ca am avut ocazia sa vad o situatie care m-a cam pus pe ganduri..........mii de multumiri
    Creat la 17.11.2011 20:25:55 Votează 0 0

Distribuie

• Am inteles. Da din cate stiu aceasta boala se ia cel mai usor in spitale si fiind contagioasa nu prea aveati alta solutie. Sfatul meu este sa vorbiti cu un avocat si sa introduceti o actiune in instanta pentru a recupera sumele de bani retinute in mod nelegal din indemnizatia de concediu. Poprirea este reglementata la art. 452 (care prevede si termenul de 6 luni pentru retinerile din salariu) - art. 461 din Cod. proc. civ. cu modificarile ulterioare. Art. care reglementeaza cuantumul retinerilor salariale interdicita retinerilor din ajutorul pentru incapacitate temporara de munca este art. 409 cod proc civila. Multa bafta.
    Creat la 18.11.2011 9:14:47 Votează 0 0

Distribuie

• Poteti sa consultati articolele de lege indicate chiar pe pagina legestart la sectiunea LEGISLATIE. - art. 409 CPC modificat prin pct. 164 din OUG 138/2000 din Monitorul Of. 479/2000. - art. 452 CPC modificat prin pct 22 din leg. nr. 459/2006. aveti aici si un link cu ultimele modificari ale Codulul de procedura civila. http://legestart.ro/Legea-459-2006-modificarea-completarea-Codului-procedura-civila-%28MjE5MTg5%29.htm
    Creat la 18.11.2011 9:28:41 Votează 0 0

Distribuie

• Ioana Iliescu
    • Legestart
    Buna seara, am urmatoarea situatie si intreband aici poate ma ajuta cineva: Sunt in executare silita pentru un credit de nevoi personale - adresa de infiintare a popririi primita azi 4.01. 2012 - decizie in sedinta din 27.10.2011 Sunt insarcinata in 6 luni si mai stau la birou inclusiv luna martie 2012... din 1 aprilie intru in concediu medical prenatal/postnatal, dupa care aplic pentru indemnizatia de maternitate Intrebarile mele sunt urmatoarele: 1. am inteles ca in conformitate cu articolul 452 din codul de procedura civila, angajatorul poate sa amane cel mult 6 luni virarea salariului in contul executorului bancar desemnat.... este corect, sau acest articol se refera doar la popririle pentru persoane juridice? 2. aceste 6 luni se calculeaza din data primirii instiintarii (4.01.2012) sau din data deciziei (27.10.2011)? 3. avand in vedere ca eu mai sunt platita din salariu inca 3 luni.... dupa care voi avea cele 126 zile de concediu prenatal/postnatal, acest concediu este supus popririi... pot sa se atinga de venitul din concediu medical? Am citit in articolul 409 din codul de procedura civila ca ajutoarele pentru incapacitate temporara de munca nu pot fi urmarite pentru popriri.... veniturile din concediu medical se incadreaza la sectiunea ajutoare pentru incapacitate temporara de munca? 4. eu voi incepe sa incasez ajutorul de maternitate incepand cu luna august 2012.... deci inca 3 luni sunt platita din salariu, iar 4 luni din concediu medical prenatal/postnatal.... pot cumva sa ma strecor aceste 7 luni fara sa mi se opreasca din venituri? Multumesc foarte mult de ajutor!
    Creat la 04.01.2012 18:07:30 Votează 0 0

Distribuie